Sammanfattning, första dagen i MP1G på mediegymnasiet.

Okej.. Nu ska jag berätta om dagen. Jag och Nicole börja bli lite nervösa när vi först inte hitta rätt buss på centralen osv. Sen kommer vi dit ungefär 40 min innan vi skulle börja så vi satte oss utanför och kolla på alla våra nya klasskamrater som kom i buss efter buss. Sen kom vi att tänka på att det va ju inte alls säkert att vi skulle komma i samma klass! Man kan ju tycka att om där bara är två stycken från skurup att man sätter dem i samma klass. Men där sitter vi i aulan, rektorn har först en genomgång om lite allt möjligt, bland annat ett långt snack om hur man inte får byta klass. Sen till uppropet.. SJÄLVKLART kommer vi inte tillsammans. Jag hitta i alla fall en tjej i min klass som verkar jättetrevlig så höll väl ihop lite med henne. Men ska ändå försöka fixa så jag och Nicole får gå ihop.

Sen kan jag ju inte låta bli att nämna att vi får egna MacBooks! Det hade jag ingen koll på, eftersom jag inte läste papperna som vi fick förra veckan. Men det stod ju addresserat till vårdnashavare så vad gör man liksom? Ja inte läser man ett stort häfte då i alla fall..

Förresten vad är oddsen för att jag gick i SP1G och nu går i MP1G, hehe.

Jag yrar mest nu känner jag så får nog avsluta här. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ändå ganska bra, trots olika klasser. Ser fram emot din första termin.

2009-08-18 @ 09:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0