Öroninflammation?

Åh, vad jag hatar sånt här! Igår börja jag ju bli bättre. När jag va liten var jag ett öronbarn, alltså så fort jag blev sjuk, minsta lilla förkyld så gick det rakt på öronen och jag fick öroninflammation. Jag har haft flera rör i båda öronen som åkt ut osv. Så det jag är rädd för när jag blir sjuk är just det att det ska gå på öronen för det gör så fruktansvärtfruktansvärt ont. Så igår kväll kom det så smått. Nu.. äh det är sjukt. Jag måste in till skolan, jag måste på student ikväll, så jag får helt enkelt bara leva med denna smärtan. Om det är någon som undrar vad rör i örat är så är det ett litet plaströr, 5 mm ungefär som opereras in i trummhinnan för att minska risken för infektioner. Dess funktion är att få luft in i mellanörat så att inte vätska samlas där. När röret trillat ut så brukar hålet läka sig själv och oftast har infektionerna minskat. Det tog ett bra tag innan det hjälpte när jag va liten som jag sa, men om jag är sjuk längre än ett par dagar nu så är det nästan omöjligt att undvika känns det som.

NÅGON som vet vad man kan göra när man får såna här spänningar i örat??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0